Ensinnäkin: vuodatus.net on ihan paska. Tästä kommentista vimmastuneena ylläpito varmaan sensuroi koko tekstin tai pyyhkäisee koko blogin olemattomiin. Saapa nähdä. Mutta totta se on. Täällä ei edes ole sellaista listaa hakusanoista, joilla blogiini on päästy. Ne tuppaavat olemaan hupaisia, olen nähnyt niitä jonkun toisen bloggaajan julkaisemina.

Vielä puoli tuntia töissä, eikä mitään tekemistä. Viime viikolla toimeksiannot alkoivat vähentyä, esimerkiksi torstaina olin 8 tuntia töissä, mutta puuhaa riitti 50 minuutiksi. Tämä on jo kolmas työpaikka melkein putkeen, jossa minulle maksetaan laiskottelusta. Ei saisi valittaa, mutta varsinkin minulle toimetonna olo on haastavaa. Olen lukenut ulkosuomalaisten blogeja ja kärsin pahenevasta matkakuumeesta. Se alkoi jo ennen matkamessuja ja niiden jälkeen tilanne on ollut vain huononemaan päin.

Etiopia on Afrikan toiseksi väkirikkain valtio yli 90 miljoonan ihmisen populaatiollaan. Maaliskuussa siellä olisi juuri sopivasti pieni sadekausi, jolloin päivän alin lämpötila olisi +13 astetta ja ylin +22, vallan miellyttävä. (Lähde: Wikipedia.) Rokotuksia minulla on voimassa vino pino, mutta pari uutta pitänee hankkia. Ulkoministeriö suosittelee meningokokki- ja kolerarokotetta, samoin malarian estolääkitystä. Ulkoministeriö varoittaa myös kaikista rajoista, sotaisuuksien ja terroriuhan takia. Vesijohtovesi ei ole juotavaa ja kännykät eivät toimi. Tämä on jo todettu, jouduin aktivoimaan Facebook-tilin saadakseni yhteyden siellä olevaan ystävääni. Helppo huvimatka reissu ei tulisi olemaan, mutta en sitä luullutkaan missään vaiheessa. Matkaa aloin suunnittelemaan jo gradun aiheen päätettyäni, syksyllä 2012.

Saapa nähdä. Kiitos kannustavista kommenteistanne! Kellokin tulee viisi, eli pääsen pois täältä lorvimasta:)